Reyklohraní - Ekoabeceda aneb "Jak neplýtvat."

Recyklohraní: Proč bychom neměli plýtvat?

Naše třída se zúčastnila úkolu z programu Recyklohraní na téma „Na cestě k odpovědné spotřebě“. Se žáky jsme si nejprve povídali o tom, co už o plýtvání vědí a společně jsme identifikovali oblasti, kde se nejčastěji plýtvá. Děti si dobře uvědomovaly, že velkým problémem je plýtvání s vodou, potravinami nebo také s elektřinou. Vysvětlili jsme si pojmy jako "omezený zdroj" a "cirkulace" a zaměřili se na způsoby, jak šetřit a efektivněji nakládat s dostupnými surovinami. Žáci si pak vyplnili pracovní list z Recyklohraní - Ekoabecedy, který jim pomohl lépe pochopit, jak mohou snížit plýtvání ve svém každodenním životě.

Velkým překvapením pro ně bylo zjištění, že plýtvání se netýká jen vody a jídla, ale i oblečení. Mnozí si neuvědomovali, že nakupujeme velké množství oblečení, které pak nevyužíváme a nezkoušíme ho dále nabídnout např. přes platformy jako Vinted nebo do secondhandů. Abychom si toto téma více přiblížili, pustili jsme si na YouTube video "Po stopách Plýtváka šatního" o nadměrné spotřebě textilu a jak s ním dále nakládat.

Věříme, že získané informace byly pro děti přínosné a že si odnesly důležité poznatky, které jim pomohou lépe hospodařit s našimi omezenými zdroji na planetě. Budeme se snažit vést je k tomu, aby se nad plýtváním zamýšlely a hledaly způsoby, jak plýtvání předcházet ve svém každodenním životě.